آغاز طرح چهل روز عاشورایی با شهدا هم زمان با ماه محرم 

آغاز طرح چهل روز عاشورایی با شهدا هم زمان با ماه محرم 

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
محبوبه جبالبارزی گفت: اجرای طرح چهل روز عاشورایی با شهداء یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم است و در همین راستا هم زمان با اولین روز از ماه محرم این چله زیارت عاشورا آغاز می شود و روزانه به نیت یکی از شهدای شهرستان زیارت عاشورا قرائت می شود.

«محبوبه جبالبارزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برنامه های ماه محرم، گفت: برپایی مراسم عزاداری همراه با رعایت نکات بهداشتی و فضاسازی مسجد یکی از برنامه های ویژه ماه محرم است.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) عنبرآباد افزود: در آستانه ماه محرم به همت اعضای کانون مسجد سیاه پوش شده و بچه های مسجدی عضو کانون با استفاده از پرچم های سیاه اقدام به سیاه پوش کردند محله های همجوار با مسجد کردند.


وی بیان کرد: اجرای طرح چهل روز عاشورایی با شهداء یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم است و در همین راستا هم زمان با اولین روز از ماه محرم این چله زیارت عاشورا آغاز می شود و روزانه به نیت یکی از شهدای شهرستان زیارت عاشورا قرائت می شود.


جبالبارزی ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های محرم برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی است که ان شاءالله در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) عنبرآباد ادامه داد: برگزاری مسابقه مجازی نقاشی عاشورا ویژه گروه سنی کودکان نیز یکی دیگر از برنامه های مناسبتی محرم است که با هدف آشنایی کودکان با واقعه عاشورا برگزار می شود.


وی اظهار کرد: همچنین در نظر داریم در راستای ترویج معارف اهل بیت (ع) از اولین روز ماه محرم تا پایان ماه صفر روزانه یک روزانه یک حدیث در سطح فضای مجازی منتشر کنیم و به افرادی که بتوانند این احادیث را جمع آوری کرده و پس از پایان ماه صفر به صورت کتابچه به ما تحویل دهند، جوایزی اهدا می شود.


جبالبارزی اضافه کرد: یکی از سنت های گذشته نوحه خوانی در کوچه و پس کوچه های شهر و روستا بوده که به فراموشی سپرده شده است و ما قصد داریم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان این سنت را در دهه اول محرم احیا کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) عنبرآباد در خاتمه عنوان کرد: در اولین اقدام این مراسم مقابل منازل پیرغلامان امام حسین (ع) که اکنون به بیماری کرونا مبتلا شده اند، اجرا می شود تا ان شاء الله به آبروی امام حسین (ع) هر چه سریع تر شفا یابند.

پایان پیام/ 586